dinsdag 21 juni 2011

Voorlopig moratorium Schalie gas proef boringen een feit!

Een moratorium van de Schalie gas proef boringen is een feit! Vandaag werdt door de Hr Verhagen een brief met die streking aan de tweede kamer gestuurd. Hieronder vindt u zijn conclusie:
“waarborg ik – samen met de toezichthouder - dat er geen
proefboringen plaats zullen vinden totdat de veiligheid is verzekerd en afdoende
rekening is gehouden met de onderzoeksresultaten van de aardbevingen in het
Verenigd Koninkrijk.

Voor mij, en ook voor de toezichthouder, staan namelijk bij
de boringen veiligheid en zorgvuldigheid voorop.

Daarnaast zeg ik u toe dat ik zorgvuldigheid betracht bij alle nog te nemen
besluiten, die nodig zullen zijn om tot daadwerkelijk winning van schaliegas te
komen. Daarbij zal ik zorgen dat de communicatie hierover met u, en ook met de
andere overheden, op zorgvuldige wijze plaatsvindt.

(w.g.) drs. M.J.M. Verhagen
Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie”

1 opmerking:

  1. En wordt het hierna nu stil. of gaan we alvast met een petitie langs de deur om te zorgen dat die winning er zoiezo niet gaat komen, mochten ze al aan de proefboring beginnen. Het is niet slim als we achter de feiten aan blijven lopen. Acties bij de supermarkten is natuurlijk ook een optie. Ik wil de wijk Oost wel voor mijn rekening nemen. Wie doet de rest??

    BeantwoordenVerwijderen